Happy Cow

HappyCow's Compassionate Healthy Eating Guide

niedziela, 26 lutego 2012

Gnocchi z sosem z orzechów nerkowca i domowej roboty winegret

Jeden z najlepszych przepisów jakie do tej pory trafiły w moje ręce. Smak jest tak nietypowy, że właściwie nie wiem jak go sprecyzować. Są po prostu pyszne! Przygotowanie ich też nie zajmuje za dużo czasu.
Ja ostatnio gnocchi zastąpiłam kopytkami ziemniaczanymi (dużo lepszy skład) i tę wersję również mogę spokojnie polecić.
Gotowa potrawa wygląda mniej więcej tak:

Pieczywo jest tu opcjonalne.

Ja początkowo miałam trudności z określeniem proporcji, ale już przy drugim podejściu wiedziałam ile czego należy nalać na talerz :)

Oto przepis:

Winegret;
2 łyżeczki suszonego tymianku (może być świeży)
1-2 szczypty soli
8 łyżek stołowych oliwy z oliwek
2 łyżeczki białego octu balsamicznego (musi być biały)
Zetrzyj tymianek i sól razem. Następnie dodaj oliwę i ocet. Wymieszaj.

Kremowy sos;
3/4 szklanki wody
1 i 1/4 szklanki orzechów nerkowca
Starta skórka cytryny (właściwie opcjonalnie, bo bez niej też jest pyszne ;))
1/4 szklanki soku z cytryny
Wszystko należy połączyć w blenderze i dobrze zmielić, aż uzyskamy konsystencję kremowego sosu.

Po ugotowaniu gnocchi lub kopytek zalać je winegret, a następnie sosem. 

Zaprezentowany przepis jest idealny na dwie porcje.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Po sygnale zostaw wiadomość ;) *beep*