Happy Cow

HappyCow's Compassionate Healthy Eating Guide

sobota, 3 marca 2012

Kto lubi groszek?

Ja nie przepadam. Właściwie zdecydowałam się na zrobienie tej zupki, bo zachęcił mnie dodatek mięty. Niestety mięta jest prawie niewyczuwalna :( Zupka natomiast bardzo smakuje mojemu Mężowi, więc ma jej cały gar do zjedzenia ;)
Przepis namierzyłam w "Claudii" czy innym "Poradniku Domowym". Oczywiście dostosowałam go do wymogów diety wegańskiej. Polecam każdemu komu smakuje groszek :)


Użyłam tych bulionów w których składzie są same warzywa i przyprawy :)

Przepis na Krem Miętowo-Groszkowy:

-sałata masłowa
- 20 listków świeżej mięty
- 2 dymki
- 450g mrożonego groszku
- 1,5l bulionu
- 4 kromki białego chleba (ja użyłam razowego)
- olej do smażenia
- 150ml śmietany (ja użyłam orkiszowej)
- sól i pieprz

Sałatę opłukać i razem z miętą (4 listki zostawić) pokroić. Dymki obrać i posiekać. Dodać sałatę, miętę i groszek, wlać bulion. Gotować ok.25 minut. Zmiksować. Dodać śmietanę, sól i pieprz. Chleb pokroić w kostkę i zarumienić na oleju. Zupę posypać grzankami i udekorować miętą.

Bon Appetit! :)





4 komentarze:

  1. Muszę koniecznie zrobić! Mój nie-mąż uwielbia zupę groszkową i miętę, więc zestawieniem powinien być zachwycony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mój Mąż był zachwycony :D Ja trochę mniej...

      Usuń
  2. Ugotowałam kiedyś podobną,ale z dużą ilością świeżej mięty, uwielbiam takie połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ja mięty dałam tyle ile w przepisie, a powinnam znacznie więcej.

      Usuń

Po sygnale zostaw wiadomość ;) *beep*