Happy Cow

HappyCow's Compassionate Healthy Eating Guide

środa, 7 marca 2012

Pyszne risotto i papad z kminkiem

Szaleństwa w kuchni :D Robię dużo fajnych potraw, ale staram się jak najmniej czasu na to poświęcić. Dlatego dzisiejszy obiad i wczorajsza przekąska pasują mi bardzo. Są bardzo szybkie w przygotowaniu, ale za to bardzo smaczne :)


Risotto na bulionie warzywnym i białym winie

Składniki:
  • 2 łyżki oliwy z oliwek (chociaż dodałam więcej)
  • 1 średnia cebula posiekana
  • 1 ząbek czosnku rozgnieciony
  • pół czerwonej papryki pokrojonej w kostkę
  • 150g ryżu arborio
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 400ml bulionu warzywnego
  • 100ml białego wytrawnego wina
  • świeża bazylia do przybrania

Olej rozgrzać na patelni. Wrzucić cebulę i czosnek i dusić 3-4 minuty do zeszklenia.
Dołożyć paprykę, ryż oraz oregano i dusić 2-3 minuty, stale mieszając. Ryż powinien całkowicie wchłonąć oliwę.
Stopniowo wlewać bulion, a na końcu wino. Poczekać aż ryż wchłonie wszystkie płyny, a po ok. 15 minutach zdjąć z ognia.
Gotowe :)


Papad z kminkiem i sos pomidorowy z cebulką

Papad kupiłam w swoich ukochanym sklepie internetowym :)
Przepis na sos dostałam od Taty (świetny z niego kucharz!) :)

Sos pomidorowy:
  • 2 średnie cebule
  • puszka pomidorów krojonych
  • olej lub oliwa
  • vegeta lub kucharek (ja użyłam pieprzu cytrynowego i świetnie się sprawdził)
  • pieprz mielony
  • bazylia suszona
Wlać do rondelka olej, rozgrzać i wrzucić cebulę, drobno posiekaną. Lekko podsmażyć, dodać pomidory, pieprz cytrynowy. Dusić około 30-40 minut. Dodać bazylię :)

Szybka przekąska gotowa :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Po sygnale zostaw wiadomość ;) *beep*