Happy Cow

HappyCow's Compassionate Healthy Eating Guide

środa, 6 czerwca 2012

Wegański quiche ze szpinakiem

W lodówce gotowe kruche ciasto czekało na wykorzystanie. Termin przydatności do spożycia nieuchronnie się zbliżał, więc trzeba było się wziąć do roboty.

Quiche jest bardzo łatwy w przygotowaniu, zwłaszcza jeśli już mamy ciasto. Chociaż przygotowanie własnego w domu nie jest wcale trudne.
Przepis, który znalazłam nie był wegański, ale co to dla mnie? :)



Składniki:
Kruche ciasto


Góra tarty;

  • 2 małe cebule lub jedna duża
  • 400g szpinaku świeżego lub mrożonego
  • 3 łyżki margaryny (ja używam Alsan)
  • 1 łyżka mąki ryżowej (tortowa też się nadaje)
  • zamiennik jajka przygotowany w szklance wody (podobno wystarczy siemię lniane zalane ciepłą wodą i zmiksowane, ale nie próbowałam jeszcze)
  • śmietanka kremówka sojowa CreSoy
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki pieprzu
  • odrobina gałki muszkatołowej
  • szklanka startego Cheezly PepperJack

Ciasto przygotowujemy według zapisków na opakowaniu.

Cebulę podsmażamy na margarynie, a następnie dodajemy szpinak. Chwilę smażymy to razem na patelni.

Resztę składników mieszamy w oddzielnej misce.

Szpinak z cebulką wykładamy na ciasto i zalewamy to przygotowanym sosem. Pieczemy około 30 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni C.

Polecam, bo jest bardzo smaczne. W ciągu godziny nie został po nim ślad ;)

2 komentarze:

  1. uwielbiam szpinak, ale do tej pory łączyłam go głównie z makaronem albo ciastem francuskim. Musze przyznać, że jeszcze nigdy nie robiłam ( ba! może nawet nie jadłam ) tarty.. przeglądam te wszystkie pyszne przepisy, blogi i już planuje chyba z miesięcznym wyprzedzeniem wszystkie obiady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten przepis jest rewelacyjny. Bardzo polecam spróbować. Ja następnym razem dodam do niego jeszcze czosnek, bo brakowało mi go w smaku :) Pozdrawiam.

      Usuń

Po sygnale zostaw wiadomość ;) *beep*