Happy Cow

HappyCow's Compassionate Healthy Eating Guide

poniedziałek, 10 grudnia 2012

Placki ziemniaczane na słodko

Ostatnio w kilku miejscach trafiłam na interesujący rysunek z hasłem, które bardzo przypadło mi do gustu.


I tak właśnie jest :) Jak do tej pory udało mi się odtworzyć większość niewegańskich dań na które miałam ochotę. Widzę, że inne blogerki też nie mają z tym najmniejszego problemu. Dzięki coraz większej ilości substytutów produktów mleka i jego przetworów staje się to też coraz łatwiejsze.

Ja zabrałam się za robienie placków ziemniaczanych, ale w wersji "sweet". Wyszły fantastyczne.



Polane śmietaną owsianą i posypane cukrem.

Składniki:

5 ziemniaków
Szklanka mleka roślinnego (najlepiej naturalne)
3 łyżki syropu z agawy lub klonowego
7 łyżek mąki tortowej
3 łyżki mąki ziemniaczanej
5 łyżek kaszy manny
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

Ziemniaki po ugotowaniu gnieciemy, dodajemy mleko i syrop z agawy. Wszystko blendujemy na gładką masę. Dodajemy mąkę tortową i ziemniaczaną, kasze mannę, proszek do pieczenia i sól. Bardzo dokładnie mieszamy. Smażymy na oleju roślinnym. Uważamy żeby nie nalać za dużo ciasta na patelnię i staramy się, żeby placki nie były zbyt grube.

A potem pałaszujemy i staramy się nie oblizywać palców ;)

6 komentarzy:

  1. Agnieszka czekam na swiateczna weganska potrawe, moze mnie zainspirujesz i zrobie sama taka (chodz zadna ze mnie kucharka),ale nigdy nic nie wiadmomo. Ps.Chociaz jakies veganskie swiateczne babeczki poprosze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest już kilka dobrych pomysłów, więc pewnie niedługo zacznę robić na próbę pierwsze dania :D A babeczki masz jak w banku!

      Usuń
  2. jakoś nie umiem sobie wyobrazić ich smaku na słodko.. Ja tylko z solą, albo żółtym serem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zazwyczaj tez jadała wytrawne placki, ale te na słodką też są niezłe :D

      Usuń
  3. placki ziemniaczane z ugotowanych ziemniaków :O

    OdpowiedzUsuń

Po sygnale zostaw wiadomość ;) *beep*