Happy Cow

HappyCow's Compassionate Healthy Eating Guide

środa, 31 października 2012

Pizza z mąki z kasztanów

Pozazdrościłam Kawie i postanowiłam zrobić pizzę. Oczywiście nie byłabym sobą gdybym nie sknociła czegoś już na starcie. W trakcie przygotowywania składników zorientowałam się, że w domu nie ma... mąki tortowej ;) Natomiast w szafce miałam mąkę z kasztanów jadalnych. Nie byłam pewna czy taka mąka nadaje się na ciasto do pizzy, ale ponieważ wszystko inne czekało na wykorzystanie postanowiłam spróbować.
Ciasto wyszło lekko słodkie, kruche i bardzo smaczne :)
Zdjęcia, które tu wrzucam są wegetariańskie z pizzy przygotowanej dla Męża. Ja zjadłam swoją z Sheese, ale bardzo dziwnie wysechł w piekarniku i był mało ciekawy wizualnie, więc je pominęłam.
Przyznam się, że odkąd spróbowałam kilku "serów" kupionych w Berlinie (No-Muh smakujący jak parmezan lub doskonały Vegourmet o smaku goudy) Sheese, Cheezly, czy inne cuda dostępne w Polsce przestały mi smakować :(


Na pizzy wylądowały jeszcze pomidory, papryka i świeża rukola. Przepis na ciasto i sos pod przepisem Kawy. Bardzo polecam :)



Plus sos czosnkowy :)
 

10 komentarzy:

  1. mąka z kasztanów? Słyszałam, ale nie jadłam, nawet nie wiem gdzie można zakupić..
    Ale jeśli smakuje tak jak kasztany to już ją wielbię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo smaczna, słodka i chyba najlepiej pasuje do ciast. Kupiłam ją w sklepie ze zdrową żywnością.

      Usuń
  2. Oh wow, chestnut flour sounds AMAZING -- especially for pizza crust! And imagining this with garlic sauce sounds even better. My tummy is rumbling!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. It was amazing :) Slightly sweet and delicious!

      Usuń
  3. Fakt! Ja też przywiozłam sobie niedawno z Berlina dwa sery i przy nich wszystkie inne wymiękają :/
    A pizza jak z najlepszej knajpy!

    OdpowiedzUsuń
  4. No szacun za te pizze, rukola wyglada necąco! ale pomylislas sie, to nie sos czosnkowy tylko lok&lok!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybacz mi tą pomyłkę ;) Oczywiście, że to Lok&Lok!

      Usuń
  5. PS kiedy mozna spodziewac sie kolejnych babeczek? dawno nie szalalas z nimi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trafiłaś idealnie, bo chyba nawet dzisiaj ;) Mam taką pyszną konfiturę na nadzienie i chcę ją wypróbować!

      Usuń

Po sygnale zostaw wiadomość ;) *beep*