Happy Cow

HappyCow's Compassionate Healthy Eating Guide

sobota, 21 kwietnia 2012

Eksperyment z tartą jagodową

Bywają takie dni, że choćbym czytała coś sto razy, to i tak nie zarejestruję co to było. Dzisiaj mam dokładnie taki dzień. Nie planowałam nic gotować przez weekend i zrzucić tę przyjemność na mojego Męża ;) Jednak kupiłam jagody i ciasto francuskie, więc szkoda było tego nie wykorzystać. Przepis zaczerpnięty z allrecipes.pl, ale ile razy bym go nie przeczytała nie mogłam ogarnąć całości. Po pierwsze ciasto francuskie miałam gotowe, więc ta część przepisu była mi zbędna. Po drugie Pani, która go umieściła robiła od razu zawsze dwie tarty, więc zanim się zorientowałam, że przepis jest na dwie to już miałam za dużo ugotowanych jagód z nieco za małą ilością skrobi kukurydzianej. Jednak koniec końców wyszła bardzo smaczna, więc warto wypróbować. Oczywiście mój przepis dostosowany dla wegan, więc tofu poszło w ruch ;D



Gotowe ciasto francuskie (100% wega) kupiłam w Lidlu.

Nadzienie:
250 g tofu
2 łyżki śmietany owsianej
4 łyżki syropu klonowego lub z agawy
125ml wody
5 łyżek skrobi kukurydzianej
150g cukru
600g mrożonych jagód
szczypta soli
2 łyżki soku z cytryny
30g margaryny (ja używam mojej ulubionej - Alsan)
1/2 waniliowego aromatu do ciast

Formę do tarty smarujemy olejem i wykładamy ciastem. Tofu, aromat, syrop klonowy, śmietanę zmiksować na gładką masę za pomocą blendera. Masę wylewamy na ciasto. Wstawiamy to do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C na 20 minut. 
Po wyjęciu studzimy (można masę z tofu przebić widelcem, bo najpewniej podejdzie powietrzem).

Połowę jagód gotujemy w garnku wraz z wodą, w której najpierw rozpuszczamy skrobię kukurydzianą.  Wsypujemy do gotujących się jagód cukier i sól. Wrącą masę mieszamy i gotujemy jeszcze chwilę, aż stanie się klarowna i gęsta.
Jagody zdejmujemy z ognia, wlewamy sok z cytryny i margarynę. Mieszamy całość, żeby margaryna się całkowicie rozpuściła. Dodajemy pozostałe jagody i od razu, ale delikatnie wylewamy tę mieszaninę na przygotowaną tartę, w razie konieczności wyrównując wierzch. Odstawiamy na co najmniej godzinę, żeby nadzienie się ścięło. Przechowujemy w lodówce i wyciągamy na stół 30 minut przed podaniem.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Po sygnale zostaw wiadomość ;) *beep*